Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seGalerijní zastavení
Výběr: a2a2a, Zbora, Markéta, Print
19. 04. 2009
41
40
5117
Autor
dada
Modiglianiho družka
s obnaženými ňadry i klínem
které byly dokonale čitelné
již na první pohled
erotická chvilka
s výsměchem kubismu
protože bradavka nemůže být nikdy
obkroužena čtvercem
a k tomu lítost
že v řemesle básníků
není zavedena praxe
postát modelem
a že neříkáme větu
svlékněte se
chci vás vyslovit
40 názorů
bezpocitově
23. 07. 2009pavelpavel
27. 05. 2009vindal drámo
14. 05. 2009Christian Gabriel
11. 05. 2009
Tohle je dokonalé. Není co dodat. :o) *************************************
TV Marvin,
tak tedy názor napíšu:
Báseň podle mne patří spíše k pocitovým, bez ambice něco říkat víc, poněvadž pohled na obraz Mistra nejspíše nutí k pokoře, což svědčí pozitivně i o autorovi.
Samozřejmě, že využití rekvizit, jako je známé výtvarné dílo, je na jednu stranu trochu laciné, na druhou stranu ale také svádí k patosu, ale tady autor zvolil velmi civilní vyjadřovací prostředky i s trochou odlehčení s náražkou na kubismus, ale také s nenápadným, leč důrazem na téměř posvátnost ženy, kterou mohou zde symbolizovat ňadra, nikoliv hranatá.
Druhá polovina básně přechází od popisu k vlastnímu prožitku, celá báseň je výrazově čistá, plynulá.
Možná se najde někdo, kdo namítne, že i vjem dobrého výtvarného díla nabízí pro poezii látku k hlubším, či širším myšlenkovým dimenzím, a jistě by měl pravdu, ale nemenší pravdou je i to, že se lze vyjádřit jen takto zdánlivě letmo, neboť ověřené pozitivní vjemy nás provází mnohem častěji, aniž o nich ještě přemýšlíme, a zde to autor vyjádřil s potřebným respektem k předloze.
VT Marvin,
není to tak jednoduché, jak píšeš. Jsou texty, dobré texty, které si ani nedovolím komentovat, neboť mne jímá stud ze hry na znalce. A napsat, že je to krásné či podobně mi přijde hloupé, neboť, opakuji, známe vzájemně své názory a přístupy. A pak, necítím se chytřejší než mnozí jiní zde, mám jen více drzosti své názory prezentovat.
A pak očekávat, že můj komentář je potřebný z důvodu jakéhosi vodítka pro čtenáře je naivní představa, neboť každý z nás vnímá nezávisle a dokonce často nesnáší kategorické soudy, dobré či zlé.
A stává se také, že někdo můj výběr zkritizuje, a pokud to není místní kašpar nebo oportunista, reaguji, např. včera na Ledového cukra a jeho výhrady vůči básni od Zbory.
A konečně, žádný názor na 5 řádků čtenáře - neautora daného textu v jeho tvorbě neposouvá. Má platnost především pro autora dané básně, a pakliže autor již mé názory zná a je navíc dobrý, co mu takto na dálku víc mohu nabídnout. Ano, lze dlouze diskutovat a prospěšně o jediné básni, ale to vyžaduje po mém soudu už určitý osobní vztah a vzájený respekt.
Jinak v mých kritikách si nepochybně najdeš dostatek mých subjektivních postřehů, dovolím si tvrdit, že z kritiků patřím k těm, co nejvíce komentují.
VT Marvin,
ze svého pohledu máš jistě pravdu, ale jednak to není moje povinnost, ale to není podstatné, nepíšu většinou komentáře u většiny autorů, které více či méně výběruji pravidelně, a to proto, že jsem si snimi jakýsi názor na jejich tvorbu vyříkal už někdy v počátcích jejich publikování a také proto, že jsou natolik dobří, jako v tomto případě, že nemám co vytknout. A chválím výběrem.